Váš prohlížeč nepodporuje nebo má zakázaný JavaScript, proto některé funkce na těchto stránkách nebudou pracovat.
Návod pro přidání těchto stránek mezi důvěryhodné servery (s povoleným JavaScriptem) naleznete zde.

VODÁK sport | speciálka na lodě a běžky

Wellká cesta na jih aneb kterak seakayak k yachtingu přišel

12. června 2010 12:3

Dnes po 8 a půl dnech jsme v 10 hod a 48 min v Korčule protínali cílovou pásku naší cesty na jih. Včera celý den a i dnes nás brzdil východní vítr 10-15 m/s a v Korčulovském kanále měl v poryvech i přes 20. Přesto jsme v šťastném závěru naší cesty. Je to úžasný pocit z pohledu na mapu a neopakovatelné poznání přírody a celého prostředí. Jistě se o ně podělíme. Z. a Z.

11. června 2010 14:36

Naše výprava se ocitla na úžasném majákovém ostrově Plocica. V silném východním větru z Korčulanské úžiny jsme se vlnami a tříští propádlovali až sem. Nyní čekáme až to trochu lehne, abychom mohli Přeskočit na Korčulu. Je azuro trochu opar a viditelnost na 40 km. Na severu vidíme Hvar a za ním pohoří Biokovo. Východně až Zaostrog. Z. a Z.

11. června 2010 7:04

Ahoj, posílám tedy fotečku úžasné plážičky z dnešního rána, aby tedy bylo co závidět. Třeba nás tu pak bude víc. Včera jen 3 kajaky před Hvarem a nějaký zbloudilec delfín. Jinak pusto prázdno. Z. a Z.

10. června 2010 17:28

Zdárně jsme dosáhli města Hvar. Od časného rána fouká JUGO a tak jsme přeplavbu z Solty realizovali jako test generátoru. Ani vlny převalující se přes palubu jej nevyřadili z provozu a po tříhodinové plavbě jsme byli bezpečně v předem zaměřené zátoce. Nemalou pomocí byla GPS, díky které jsme mohli deviaci kurzu ihned opravovat. Nyní vyrážíme na Sv. Nedeli a láká nás Korčula. Z. a Z. z města Hvar

9. června 2010 21:00

Z východu SOLTY se chystáme přeskočit na Hvar. Dnes byl totiž odpočinkový den po včerejších 62 km máme dnes jen 28 km podél jižního pobřeží Solty. I tak je to celkem 314 km za 6 dní! Je zde nádherná přírodní scenérie. Úžasné potápění a nikde nikdo. Z předposlední zátoky máme výhled na Hvar.Taky máme námět na zajéímavý článek :-). Zatím ahoj. Z. a Z.

8. června 2010 6:10

Včera jsme se naobědvali v zátoce na východním cípu Pasmanu, pivko na Vrgadě a chorvatská kuchyně v útulné hospůdce v městě Murter. Po průjezdu úžiny v Tisnu jsme se při zapadajícím slunci uložili v poslední zátoce Murteru. Dnes jsme se probudili do jasného rána a bezvětří.Čeká nás nejdelší etapa, podle předpovědi je ale reálná. Z. a Z.

6. června 2010 22:23

Za soumraku jsme dopluli na ostrov Ugljan N 44° 3' 13" a E 15° 10' 23". Cestou jsme nepotkali živou duši na kajaku až u Ugljanu tři kajakáře. Z ostrova Silba jsme se vydali přímo k ostrovu Iz a pak do Ugljanu doplnit vodu. Dále na Sestruki, kde je voda dovážena z pobřeží. Následovala další zastávka na Ugljanu, kde jsme nabrali zbytek. Celý den fouka 1-3 m/s ze západu a vlny minimální. Nebe je azuro a nyní večer je hladina jako zrcadlo. Z. a Z.

5. června 2010 21:42

V 8:30 jsme přistáli na ostrově Sibila na N 44° 21' 3" a E 14° 42' 48". Dnes máme nalogováno 58 km. Ráno foukal SZ vítr 10-15 m/s.Po zastávce v Losinu v útulné hospůdce to lehlo a pak jsme posledních 14 km motorovali s běžícím generátorem na palubě. Nyní je jasno, bezvětří a viditelnost na 20 km. Dochází voda a na ostrovech, kde je převážně dovážená je těžké dotankovat jediný ze 3 kanystrů. Na palubě vezeme až 25 l a dalších 5 l jiných tekutin :-) Zítra snad v Movatu doplníme další. A ten proud v Osorském průplavu byl tentokrát minimální. Všechna výstroj funguje na JEDNIČKU. Jen nám díky volnější šprajdě teče do zadní komory. Taky trochu přetížená loď a tak se tam převalující vlny dostávají. Z. a Z.

4. června 2010 20:24

Dnes máme nalogováno 54 km prům. 6,6 km/hod. Odpoledne nás čekalo příjemné spestření v podobě svačinky u slovinských seakayakářů na dvorku jejich pronajaté kuči. Poradili nám co vidět na Cresu a byli trochu v neuvěření nad naším cílem. A to by mohla být otázka do fóra: Kam doplují dva průměrní kajakáři na deblu z VODÁK sportu? Zítra podjedeme otočný most v Osoru a míříme do Vel. Losinu doplnit vodu. Již dnes večer byl patrný proud způsobený uměle vytvořeným kanálem mezi Cresem a Losinem. Zítra Vám jeho rychlost změříme a snad i nafotíme. Z. a Z.

4. června 2010 20:14

Nocujeme v klidné zátoce na N 44° 44' 37" a E 14° 23' 51". Konečně se vyčasilo, což je po celodenních přeháňkách vítaná změna. Voda 18 °C, vzduch 22 °C, vítr 5 v nárazech 10 m/s. Z. a Z.

4. června 2010 11:19

Dnes v 7:20 jsme vyrazili od elektrárny v Plominu. Nyní pauza na N 44° 59' a E 14° 21' po 2 hodinách motorování a 1 a půl hodině na ruce. Vše se daří. Z. a Z.

Wellká cesta na jih

Před odjezdem

Asi před dvěma měsíci nás oslovil jeden ze stálých zákazníků s ne nijak neobvyklým požadavkem. Zkrátka potřebuje zapůjčit nějaký ten mořský debl. Nebylo by to nic zvláštního, kdyby se naše standardní služba neproměnila v něco daleko hlubšího. Prý je třeba to a ono a bude se také něco testovat. Základem bylo splnit potřebu velkého výtlaku trupu, rychlosti a kde co dalšího. Postupně vyplynulo na povrch ne tak standardní dobrodružství, které hodlá dvoučlenná posádka uskutečnit.

Zbyněk a Zdeněk z TTC budou testovat komponenty pro oceánský jachting a to cestou pro ně nejpřirozenější - plavbou po mořské hladině na kajaku s testovanými komponenty na palubě. To se nám na první pohled zdálo zajímavé a i trochu neobvyklé a po několika minutách přátelského rozhovoru, jsme pochopili, že to je opravdu zajímavý projekt a rozhodli jsme se jej i podpořit. Z naší strany je hlavním důvodem takové podpory především velký zájem o tento znovu objevený sport.

Před odjezdem jsme jim položili několik otázek...(více)

F9kovn9k

Užitečné rady, odkazy

Kontakt

Wellká cesta na jih

vodácký bazar vodácké noviny pyranha.cz  mapa serveru