Váš prohlížeč nepodporuje nebo má zakázaný JavaScript, proto některé funkce na těchto stránkách nebudou pracovat.
Návod pro přidání těchto stránek mezi důvěryhodné servery (s povoleným JavaScriptem) naleznete zde.

VODÁK sport | speciálka na lodě a běžky

Články

Ahoj vodáci, běžkaři,
budeme rádi, když se o své zážitky na vodě či v bílé stopě podělíte s námi. Za každý publikovaný článek s fotkama dostanete od nás dáreček. Napište nám na clanky@vodak-sport.cz

Tasmánie 6: Fotogenické skoky a zaklíněný raft

29.5.2010 19:11:30     Autor: Tomáš Mähring

„Ráno se budíme do azura, balíme a kolem půl jedenácté vyrážíme. Celé dopoledne sjíždíme menší peřejky a stupně, konečně relativně s dostatkem vody, parádně nasvícené sluncem, takže se snažím co nejvíc fotit i točit.

Překonáváme první dnešní „přenášení“ přetáhnutím raftů po šutrech nebezpečného místa „Ol´ Three Tiers“ a u soutoku s potůčkem „Nicholls River“ s krásnou velikou lagunou zvanou „Ganymede´s Pool“ dáváme oběd. Po obědě a odpočinku na slunci přijíždíme k dalšímu stupni zvanému „The Trojans“.

Nejfotogeničtější peřej celé plavby

The Trojans je hodně fotogenický asi 2 m vysoký skok se sluncem nasvícenou zlatou vodou. Všichni si sjezd vychutnáváme a daří se tu pořídit i pár supr fotek. Následují další drobnější peřejky střídané klidnou vodou až dojíždíme snad již k poslednímu velkému přenášení „The Pig Trough“.

Klasicky děláme vše proto, abychom rafty nemuseli vykládat a tak první ze dvou sifonových stupňů přetahujeme po skalách vlevo. V laguně mezi stupni se převážíme na druhý břeh, kde se dá bezpečně obejít druhý stupeň a rafty plánujeme stáhnout dolů po levé straně navázané na provazech, nakloněné na bok, aby se do tohoto úzkého místa vešly.

Zaklíněný raft

Chystám si foťák, abych měl z přenášení taky nějaké fotky a nejen záběry. Ale Matěje raft se seká ve škvíře a voda ho tlačí ke dnu – je skoro celý zatopený, jen vrchní část loďáků kouká nad roztříštěnou hladinu. Nechávám foťák foťákem a pod druhým stupněm přeplavávám a vylézám po skále ke klukům.

Všechna voda, co tekla škvírou, nám teď valí přes raft a není možný s ním pohnout. Po chvíli domlouvání a vymýšlení navrhuju, že nej řešení by bylo vyfouknout levý zadní buřt, který je nejvíc zaklíněný o skálu a tím by přitékající voda měla raft vypláchnout ven. S Honzou držíme raft lany, Matěj otvírá špunt, vylézá na skálu k nám a po chvíli se raft pomalu odsouvá dál, až se úplně uvolní a padá dolů ze stupně na konci škvíry.

Lanem ho stahujeme ke břehu a házíme Gaze, která čeká na druhém břehu, kde se dá nasednout. Joo, večer se pozná, kdo měl dobře zabaleno a kdo ne. Druhý raft už máme stažený dolů bez problémů za chvilku.

Soustava slajdů a peřejí „Newland Cascades“

Po dalším pádlování dojíždíme k očekávaným „Newland Cascades“, což je celkem dlouhý úsek obtížnosti WW3-4 složený z 6 hlavních slajdů a stupňů následujících těsně za sebou. Bohužel nám na čistý průjezd schází pár čísel vody. A mně na dobré záběry a fotky schází slunce, které asi tak před půlhodinou zalezlo za kopec. I tak je to ale fajn, spád má celý úsek opravdu slušný.

Hned pod peřejí kempíme napravo na jakýchsi kamenných terasách pod převisy. Krásné místo na spaní, i když ze začátku jsme trochu váhali, jestli je to opravdu to z popisu v knize. Zrovna moc rovinek na položení karimatky tu nebylo, trošku jsme se nechali zhýčkat, proti první noci, kdy jsme spali nakroucení mezi oblázky.

Nakonec to ale bylo spaní víc než luxusní, před západem slunce jsme ještě dosušili navlhlé věci z loďáků z Matějova raftu a po západu si každý zalezl do své škvíry pod skálou.

Odpočinkový sedmý den

Další den ráno nic neuspěcháváme a pomalu se začínáme chovat jako správní vodáci, kteří před polednem na vodu nelezou. Údolí už je otevřené a i charakter řeky je jiný. I tak ještě sjíždíme pár stupňů a peřejek.

Po pár kilometrech nás čeká místo zvané „Little fall“. Začalo pěkně lít, takže dáváme oběd na klidné vodě pod vodopádem schovaní pod stromy a valíme dál. Když se nepádluje, je zima. Samotný vodopád, teda, stupínek, byl opravdu little, v podstatě jen taková vlnka. Za dva dny by měl být ještě Big Fall a Double Fall, tak jsme zvědaví, jestli bude opravdu big…

Ve 3 dorážíme na kempovací místo. Pořád leje, takže stavíme kuchyň a ostatní stany, sedíme pod střechou, čajíčkujem a zahříváme se. K večeru se rozjasňuje a přestává pršet. Po setmění ještě sedíme, povídáme a užíváme pohodu. Ne že by nás těšilo, že to nejtěžší a nejnebezpečnější je už v podstatě za námi, ale přeci jen to přineslo uvolnění napětí „co přijde zítra“.

Další exkluzivní fotografie doplněné zajímavým infem o zvířatech, zemi, historii, řece… čtěte každé úterý a čtvrtek na h2omaniaks.com.

Text a foto: Tomáš Mähring, H2Omaniaks production

vodácký bazar vodácké noviny pyranha.cz  mapa serveru