Váš prohlížeč nepodporuje nebo má zakázaný JavaScript, proto některé funkce na těchto stránkách nebudou pracovat.
Návod pro přidání těchto stránek mezi důvěryhodné servery (s povoleným JavaScriptem) naleznete zde.

VODÁK sport | speciálka na lodě a běžky

 

Články

Ahoj vodáci, běžkaři,
budeme rádi, když se o své zážitky na vodě či v bílé stopě podělíte s námi. Za každý publikovaný článek s fotkama dostanete od nás dáreček. Napište nám na clanky@vodak-sport.cz

Novinky Alpina a Elan

15.2.2008 20:29:52     Autor: Jirka

Minulý týden (od 5. do 7.2.) jsme byli pozváni na každoroční představení novinek pro sezónu 2008/9 od Alpiny a Elanu. Protože se zabýváme především běžkařským sortimentem, začnu obšírněji a podrobněji o botách Alpina a pak v krátkosti shrnu i revoluční novinky mezi lyžemi a snowboardy Elan.

Nejradikálnější změnu prodělaly zřejmě super závodní běžkařské boty Alpina, na jejichž vývoji se aktivně podílel i Lukáš Bauer. Bota byla vyvíjena a postavena ze tří částí, které jsou na sobě nezávislé. Botička na nohu je vyráběna tak, aby perfektně sedla (bylo využito více jak 15 tis. skenů chodidel). Proti pronikání vody je na podešev připevněn ?návlek? z nepromokavého materiálu, který není prošitý. Je z jednoho kusu, vpředu je rozepínatelný vodě nepropustným zipem. Posledním samostatným dílem (u bruslařské boty) je uhlíková výztuha, která prochází pod botou z jedné strany na druhou a je tedy z jednoho kusu. Navíc je z vnitřní strany 3D profilovaná a může tak být při vyšší pevnosti použito méně materiálu a je tedy celá bota lehčí. Tato výztuha zajišťuje perfektní oporu do strany a přitom vůbec neomezuje pohyb dopředu a dozadu jak tomu bylo u bot, kdy byla výztuha a vnitřní bota spojeny do jednoho kusu.

Boty se vyrábí ve velikostech 35-48 v barvě červenozlaté a jsou na podešvi Rottefella (NNN). Pro skate se nazývá Elite SC (ESC) tvrdá flexe podrážky a Elite CD (ECD) střední flexe podrážky. Pro clasiku Elite CL (ECL) bez uhlíkové opory s měkkou flexí podrážky.

 

Kategorie Elite Racing je novou kategorií bot, se kterou se Alpina posunula ještě o třídu výš. O kategorii níž jsou boty třídy Racing, a to top řada s uhlíkem TCS pro skate a SCL pro klasiku a střední závodní třída bot - RS pro bruslení, RCL pro klasiku a RCS jako combi bota pro skate i klasiku nyní hojně používaná např. pro skiatlon.

V této racing kategorii je pro sezónu 2008/9 změněna nová forma (kopito) na botu a je změněn i design boty. Je vyráběna nově v kombinaci barev červená a bílá a v dámské řadě v elegantní kombinaci barev stříbrná a šedá.

 

 

Velké změny doznala i sportovní řada běžkařských bot do teď nazývaná SP. V příští sezóně se tato sportovní řada posune o něco výše a bude se nazývat SR (sport/racing). Řada SR je opatřena novou podrážkou zabezpečující menší klouzavost boty při chůzi.

 

 Dále nová forma, nový materiál vnější ochrany proti vodě, nová 3D plastová opora nohy (u bruslařské řady), nový design ? šedostříbrný, černostříbrný, s oživujícími pěknými žlutými detaily.

Boty v této řadě se budou vyrábět v provedení SR 40 pro bruslení, SR 30 combi, SR 25 combi (více na klasiku), SR 20 pro klasiku.

  

V dámské verzi s dámským tvarem i slušivým světle stříbrným designem ? EVE 40S, 30S a 20S, Juniorské SR 25jr. a SR 20jr.

 

I turistické boty na běžky jdou novým více sportovním směrem. Boty řady TR25 a 50 u nás zřejmě nejoblíbenější boty budou nahrazeny řadou bot ST (sport/turistika). Na první pohled vypadá tato řada velmi příznivě. Uvidíme, jaká bude cena, protože se jedná o opravdu velmi povedené boty.

 

Podobně jako řada SR, tak i tato řada ST má novou formu, nový materiál překrytí tkaniček, nový slušivý design a novou podešev.

 

Vyrábět se budou v provedení ST40, ST30, ST20 a ST10, kde označení číslem má stejný význam jako u řady SR. V provedení pro dámy jsou hned tři barevná provedení: stříbrnočerná se zelenými, modrými, nebo šedými doplňky a v typech EVE 30T, 20T a 10T.

Pro juniory a dítka jsou připraveny svěží designy ST10jr. a ST 10 KID.

V turistickém segmentu zůstaly pouze nejlevnější základní boty TR8 a TR8 jr.

Pro Backcountry zůstaly modely stejné jako letos, pouze přišlo nové barevné provedení s mechově zelenými detaily.

Tolik k běžkařské Alpině.

 

Ve sjezdových botách došlo také k několika změnám, ale asi nejzásadnější je, že Alpina podobně jako v běžkařském sektoru i pro sjezd přichystala top závodní model, který dříve v jejím sortimentu chyběl.

Dále nám byly představeny nové modely sjezdovek a snowboardů.

Ty jsme měly možnost pořádně otestovat. Musím uznat, že Elán vyrábí opravdu špičkové lyže. Ze Speedwavů jsem byl nadšen už loni a předloni. Technologie WAVEFLAX umožňující u Speedwavů řezat krátký i dlouhý carvový oblouk je opravdu unikátní. Letos byla nově použita i při výrobě závodní řady lyží pro slalom ? SL a SLX a pro obří slalom GSX. I tyto lyže jsme otestovali a jsou taky velmi povedené.

Osobně jsem otestoval 12 z asi 20 typů představených sjezdovek. Testoval jsem i dámské i nižší třídy lyží a všechny mě hodně mile překvapily. Speedvawy 14 jsem si zamiloval, ale i na levnějších modelech se dá obstojně jezdit. Opravdu klobouk dolů.

 

Snowboardy... Já na snowboardu nejezdím, takže jsem je nezkoušel ;-) ale Martin si nějaké zkusil a taky byla spokojenost. Co konec konců k tomu dodat... ?nejlehčí snowboard na světě?, ?nejlepší snowboard na světě?? asi na nich taky něco bude.

Co ale nesmím opomenout. Elan se na příští sezónu opět vrací do segmentu skialpinistických lyží. Konec konců na Elanech jezdí první člověk na světě, který sjel všechny nejvyšší vrcholy kontinentů. Jako první sjel Everest a další?.. DAVO KARNIČAR.

Skialpinistické lyže se vyrábí ve čtyřech typech ? super závodní ?Everest?, sportovně závodní ?MT. Vinson?, dále pak Aconcagua a Elbrus. K Skialpinistickým lyžím jsou dodávány i stoupací (tulení) pásy přímo na míru.

 

Pokud chcete vědět o lyžích více, napište nám a my Vám dodáme potřebné informace.

Všechny typy lyží si u nás ve VODÁK sportu můžete zakoupit na objednávku.

 

A ještě určitě stojí za zmínku několik zajímavostí o Elanu..

Firma Elan vznikla již za druhé světové války ve Slovinsku (Jugoslávii), kdy vyráběla lyže pro partyzány a protifašistický odboj, ne tedy čistě pro zisk. I v současnosti jsou majiteli Elanu nadace, nikoli soukromý vlastník. Elan drží národní hrdost a stále všechny svoje lyže vyrábí ve Slovinsku. V továrně se ročně vyrobí přes 300 tisíc párů lyží, z nichž je pod značkou Elan 100 tis. párů a ostatní jsou vyráběny na zakázku pro další světově známé lyžařské značky (např. Salomon, Nordica..). Pro dřevěná jádra lyží využívá pouze dřevo ze zemí, kde je velký podíl lesů (země starající se o obnovu lesů na svém území). Jejich výrobky jsou tedy velmi ekologické. Firma Elan první na světě vyrobila carvingovou lyži a změnila tak celé sjezdové lyžování. Další generace lyžování patří zcela jistě lyžím s technologií WaveFlex, která je světově nejvíce oceňovanou inovací v poslední době v oboru lyžování.

 

Věřím, že Vás představení novinek natěšilo jako mě. Jsou úžasné. Už abychom je všechny měly ;-). Objednávat ve Vodák sportu můžete již dnes ?

 

PS: Moc děkuji firmě Inasport, že nám toto testování umožnila a zpříjemnila nám tak u nás ne příliš zdařilou zimu.

 

 

clanky2.gif
 
vodácký bazar vodácké noviny pyranha.cz  mapa serveru